dimecres, 22 de gener del 2014

Usie versus Selfie: la nova moda fotogràfica



Doncs res. Si fa unes setmanes us deia (aquí) que les selfies estaven de moda - tant que fins i tot havia estat escollida paraula de l´any 2013 pel Diccionari Oxford de la llengua anglesa-, resulta que ara han de compartir el seu regnat a la Xarxa amb una nova tendència, les usies.

Pel que es veu, ara el que es porta en el tema de les autofotos són les USIES, és a dir, penjar i compartir fotos a les xarxes socials - Facebook, Twitter, Instragram - protagonitzades per dues o més persones amb la particularitat que una d´elles és qui ha pres la foto - i si apareix el braç que sosté la càmera millor-.

Segurament al llegir aquestes línies la majoria de vosaltres heu pensat que això no és cap novetat perquè aquest tipus de fotos ja es feien fa anys, fins i tot amb les càmeres digitals-. I teniu tota la raó del món: en realitat aquestes usies ja existien abans, però no tenien nom -se´ls anomenava selfies de grup o selfies de parella- però ara que ja han estat batejades, han arribat per quedar-se i són, ara per ara, el més in en moda fotogràfica a les xarxes socials.

Diuen que aquestes autofotos grupals, les usies, causen furor sobretot entre les mares -que apareixen a la foto amb els seus fills-, els grups de millors amics -que  es fan una foto quan estan de festa, o al cotxe o amb algun famós-, les parelles i els usuaris amb mascotes.


S´ha de dir, però, que en general el que ens agrada a tothom són les autofotos, ja siguin selfies o usies -malgrat que moltes persones opinin que fer aquest tipus de fotos és un acte de pur narcisisme- i que cada dia que passa tenen més presència a Internet. I com a mostra un botó: avui és celebra el dia del #MuseumSelfie així que ja podeu córrer cap al museu de la vostra ciutat que més us interessi per fer-vos un autoretrat i fer-lo circular immediatament per la Xarxa - hi ha museus, com per exemple el MIBA de Barcelona que regala un obsequi a tots aquells que es facin la selfie o la usie al seu museu-.


 *******

Pues nada. Si hace unas semanas os decía (aquí) que las selfies estaban de moda -tanto que incluso había sido escogida como palabra del año 2013 por el Diccionario Oxford de la lengua inglesa-, resulta que ahora deben compartir su reinado con una nueva tendencia, las usies.

Por lo visto, lo que ahora se lleva en el tema de las autofotos son las USIES, es decir, colgar y compartir fotos en las redes sociales -Facebook, Twitter, Instragram- protagonizadas por dos o más personas con la particularidad de que una de ellas es quien ha tomado la foto -y si aparece el brazo que sostiene la cámara mejor-. 

Seguramente al leer estas líneas la mayoría habéis pensado que esto no es ninguna novedad porque este tipo de fotos ya se hacían hace años, incluso con las cámaras digitales. Y tenéis toda la razón: en realidad estas usies ya existían antes, pero no tenían nombre -se les llamaba selfie de grupo o selfie de pareja- pero ahora que ya han sido bautizadas, han llegado para quedarse y son, hoy por hoy, lo más in en moda fotográfica en las redes sociales . 

Dicen que estas autofotos grupales, las usies, causan furor sobre todo entre las madres -que aparecen en la foto con sus hijos-, los grupos de best friends -que se hacen una foto cuando están de fiesta, o en el coche o con algún famoso-, las parejas y los usuarios con mascotas. 


Eso sí, lo que está claro es que definitivamente lo que a todos nos gusta son las autofotos, ya sean selfies o usies -a pesar de que muchas personas consideran este tipo de fotos como un acto de puro narcisismo-, y que cada día tienen mas presencia en Internet. Y como muestra un botón: hoy se celebra el dia del #MuseumSelfie así que ya podéis correr hacia el museo de vuestra ciudad que más os interese para haceros un autorretrato y hacerlo circular inmediatamente por la Red - hay museos, como por ejemplo el MIBA de Barcelona que regala un obsequio a todos aquellos que se hagan la selfie o la usie en sus instalaciones-.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada