dijous, 1 d’octubre del 2020

Sabeu on està la casa més antiga de Barcelona?

Avui parlava amb un noi asturià i m´estava dient tot allò que li agradava més de Barcelona. Concretament em parlava de la plaça Sant Felip Neri, del barri Gòtic, i de "las callejuelas aquellas por donde está la casa más antigua de Barcelona". Jo he fet que si amb el cap, però la veritat és que em moria de ganes de preguntar-li on dimonis estava la casa més antiga de Barcelona, perquè no en tenia ni idea. 

Així que he tornat cap a casa indignada amb mi mateixa. Però, com és que no en tinc ni idea de quina és la casa més antiga de Barcelona?. Intento disculpar-me pensant que molts barcelonins tampoc no ho deuen saber, de la mateixa manera que molta gent no ha visitat mai la Sagrada Família tot i haver passat més de mil vegades pel seu costat, no?.

Però aquests pensaments no em consolen. Em sento infidel amb la ciutat Comtal, perquè a Amsterdam vaig fer  unes quantes voltes pels canals a la recerca de la casa amb la façana més estreta de la ciutat. I a Praha vaig consultar totes les guies turístiques per tal de trepitjar el carrer més petit de tots. I a Stockholm no vam parar fins a trobar la casa i la plaça més antigues de la ciutat... Però pel que veig, només busco aquests llocs tan concrets quan estic de visita a una altra ciutat!.

Decidida a resoldre aquesta qüestió, només arribar a casa m´he posat a googlejar com una boja per trobar la citada casa. I ja ho tinc tot esbrinadet. I resulta que he passat per allà un munt de vegades sense saber-ne la història!

La casa més antiga de Barcelona és al nº 6 del carrer Sant Domenec del Call, dit també carrer de la Carnisseria o carrer de la Sinagoga Major, que era el carrer més important del barri jueu de la ciutat, el Call, que avui en dia correspon al sector del barri Gòtic. La casa ja estava habitada al segle XII, tot i que no sempre ha estat un habitatge -durant la postguerra, per exemple, va ser un bordell-. Si passeu per allà, fixeu-vos que la façana està inclinada, a causa del terratrèmol de 1428. La casa va ser reformada a l´any 2000 per l´arquitecte Elies Torres a petició d´un particular que la volia per a residència habitual.



A què tu també hi has passat sovint pel davant?


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada